Sammanbrott.

Så. Då har man fått sitt första sammanbrott.
Det var väldigt intressant.
Jag stod i köket och lagade köttfärssås och pasta till Gittan och mig.
Så blev jag helt plötsligt ledsen, sa med gråten i halsen att "nu vill jag ha en pojkvän...."
Gittan sa att "ja, jag vill också att du ska ha en pojkvän"
Sen sa Gittan något roligt så jag började gapskratta...
jag skrattade så mycket att jag var tvungen att sätta mig på golvet,
då gick skrattet över till hysteriskt gråt.
Gittan måste blivit ganska förvirrad.
Jag höll på i ungefär en timme att pendla mellan hysteriskt skratt och gråt.
Det har varit så himla mycket sista veckorna,
så mycket ansvar och jag har försökt att hela tiden hålla modet uppe
för Gittan och hundarnas skull.
Men idag sa kroppen ifrån.
Det kändes så konstigt...
När jag grät kände jag mig helt förtvivlad,
saknade någon fin man att gosa med,
när jag skrattade kände jag mig helt aslycklig.
Det var alla känslor på en och samma gång.
Gittan ville att vi skulle dela på ett glas äppeldricka,
hon tyckte att jag skulle ta några klunkar, men när jag fick glaset
rann det snor från min näsa ner i glaset, då kunde Gittan inte längre hålla sig för skratt,
så äppeldrickan bara spruta ur min mun, ner i maten.
Det var ju hemskt kul tyckte jag och började skratta igen...
tills det övergick i gråt.
Jag fick snyta mig hela tiden och sa till Gittan att
"nu tar jag slut på ditt toapapper.."
Först skrattade jag åt det, men sen grät jag för jag tyckte det var så hemskt
att allt vårat toalettpapper försvann..
Efteråt var jag helt slut, orkade bokstavligen inte lyfta ett finger.
Jag kände mig lättad och nästan lycklig.
Så himla härligt att bara få ur sig allt på en gång!
Nu har Gittan bestämt att jag inte ska ta hand om allt ansvar.
Bara hjälpa henne att ta ut hundarna då o då.
Ska bli helt underbart att sova nu,
kommer sova så gott i natt.
Imorn kommer jag troligtvis känna mig väldigt lugn o glad.
Puss på er från en trött tjej.
Sov sött mina små älsklingar <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

kram på dig raring!

2012-03-02 @ 18:57:46
URL: http://popflickan.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0