Natten.

Alltså det var så mysigt inatt.
Först gick Sandra o jag på en fest som inte var så där jättekul..
När de andra skulle ut o dansa fick vi skjuts hem till Sandra av en vän till henne.
Där åt vi pizza innan våra vänner kom och vi skulle fortsätta festandet.
Det var så mysigt!
När jag skulle gå hem lånade jag ett par varma knallrosa mjukisbyxor av Sandra,
så fick jag sällskap av mina härliga polare Mats o Michael så jag slapp gå själv.
Vi skulle gå genom en kykogård, men vi råkade fastna där ett bra tag.
Vi satt o drack lite vin o snacka skit mitt bland gravstenarna, så mysigt!
När vi väl bestämde oss för att det var dags att dra hemåt på riktigt,
försökte jag o Michael tända hans cigg, det gick inte så jättebra pga blåst o kalla fingrar.
Till slut gick det men då var Mats en bra bit bort.
Jag såg något som rörde sig i mörkret långt bort, så helt plötsligt försvann det (det=Mats)
så skyndade vi oss bort och möttes av en stor häck (buske),
där hade Mats på något sjukt sätt tagit sig över och ramlat över på andra sidan,
Michael gick åt höger för att ta sig förbi häcken,
jag gick till vänster, tänkte att den vägen var snabbast.
Michael kom först ändå :(
Där satt Mats med en cigg i handen, såg helt lugn ut.
När vi sen hade kommit en bit på väg, där det var fler lampor såg jag att lille Mats hade
ett sår i pannan där det rann blod från, så hade han blod på jackan.
Så sa jag "Men Mats du blöder ju! Hur är det? Du måste ju vara försiktig"
Han bara skrattade o var fortfarande väldigt glad o lugn.
Klockan hade blivit väldigt mycket. Så mycket att det hade blivit morgon och spårvagnarna
hade börjat gå igen. Så underbart, då kunde jag ta min spårvagn hem
och Mats o Michael ta sin hem till dom.
Klockan var 06.00 när jag kom hem,
så skönt att lägga sig i min älskade säng o sova ut riktigt ordentligt!
Det blev en bra kväll!
:)

Kommentarer

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0