Stefan.

Gittans "väninna" som har problem med spriten ringde förut..
Gittan är så himla nervös inför operationen nu så hon orkade verkligen inte prata med henne.
Så jag svarade och sa med en mörk röst "Hallå, det är Stefan.."
"....är det Stefan??"
"ja du har kommit till Stefan, vem är det här?"
"Det är ju L***"
"Jag känner ingen L***.. du måste ha ringt fel."
"Men hur mår du då Stefan?"
"Jo, jag mår fint."
(lång tystnad....)
L***; "ja... vi har alla våra olika sidor, olika personligheter..."
"Mm... (?)"
"Men hur mår Stefan egentligen då?"
"Ja du... vet inte riktigt"
"Vad tycker Stefan om att göra då?"
"Stefan tycker om att jobba.."
(lång tystnad...)
"Vad jobbar han med då då?"
"...han är bonde"
"Gillar han det då, är det kul?"
"Ja han gillar det.. han tycker det är kul att köra traktor,
men du.. jag måste lägga på.. du får försöka hitta rätt nummer istället"
(lång tystnad...)
"Minns du inte då när du bodde här ute i Östra Stenby och du sprang fram till mig vid busshållplatsen?"
"...nej" (började få lite dåligt samvete och prata med min egen röst)
"Men jag älskar ju Gittan.. jag älskar ju dig!"
"Men det här är inte Gittan... jag måste lägga på nu"
"Men nu börjar du ju komma tillbaka.. snälla kan du inte ge mig några minuter till?"
"Men det här är ju inte Gittan, nu lägger jag på.. Hejdå"

Hon fortsatte ringa några gånger så till slut svarade Gittan
och förklarade att hon inte alls mår bra, att hon ska opereras snart och är så himla nervös.
L*** berättade att hon hade försökt ringa till henne innan,
men att det hade varit någon bonde som hade svarat...
Gittan försökte hålla sig för skratt och börja prata om något annat.
Så frågade L*** om hon kunde få fråga en sak.
Gittan; "Självklart"
"...är det så, Gittan, att du lider av schizofreni?"
Gittan försökte att inte börja skratta och sa att;
"Nej det gör jag inte.. Okej jag ska säga som det är,
jag mår bara så himla dåligt o orkade inte svara så en killkompis till mig svarade."

Lillen då.. Hon trodde verkligen att jag var Gittan och att hon var schizofren.
Jag kände mig så dum.. men ville ju bara att hon skulle tro att hon hade ringt fel och sen låta Gittan vara..
Så det kan bli.

Kommentarer

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0