Hallucinationer.

Idag när vi var hos Gittan var hon mycket tröttare.
Hon hade tydligen fått för mycket sömnmedicin igårkväll.
Så berättade hon att hon får hallucinationer hela tiden.
Att det är sköterskor och läkare som fixar o ändrar på sladdar HELA tiden.
Och igårkväll var jag tydligen hos henne hela kvällen.
Hon sa att hon trodde jag satt bredvid henne,
klappade henne på armen.
Hon hörde min röst viska; Det kommer bli bra Gittan, det kommer bli bra.
Och sen hörde hon Clabbe (af geijerstam) hela kvällen..
Det var en massa låtar som han förstörde genom att prata sönder dom.
Hon sa att han är jobbig den där Clabbe, att hon höll på att bli tokig!
Hon hallucinerade även när jag o Elisabeth var hos henne.
Hon sa att det satt en man i stolen bakom oss,
han har varit med henne sen igår och han är så deprimerad,
att han sitter o mumlar, har ljud för sig och han har sån ångest.
Hon frågade oss helt plötsligt "Ni hör väl också musiken nu va?"
"..nä" sa jag.
Hon berättade även att det kommer "jesuslåtar" då och då.
Jag sa "men det är väl mysigt Gittan, du blir ju lugn av sånt.."
"Ja, men det är bara bra när man kan stänga av o på."
Man såg på henne varje gång hon hörde eller såg något vi inte såg,
hon kollade ner mot golvet bredvid sängen och sa att nu var Smilla där.
Det är så himla obehagligt med hallucinationer, usch!
Och hon får ju inte sova ifred, det bara kommer en massa "folk" o stör var tredje minut.
Ska bli skönt när hon inte längre behöver så starka smärtstillande så hon kan slippa alla irriterande röster.
Jag frågade om det var jobbigt när jag "var hos henne",
hon svarade att det bara var mysigt, att jag tröstade henne.
Hon sa att jag gärna fick "komma tillbaka" ikväll igen, men att jag skulle prata lite högre då.
Så sa hon att nu är det ABBA.
Jag tänkte att det var praktiskt med en inbyggd radio i huvudet
men valde att inte säga det högt eftersom jag själv förstår att det inte alls är praktiskt,
bara väldigt stressande.
Imorn flyttas hon till Norrköpings lasarett,
så skööönt!

Kommentarer

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0