Borta bra men hemma bäst!

När jag inte varit hemma på två-tre dagar och kommer hem
så känner jag mig så lycklig!
Jag har en egen lägenhet!
Där jag kan pyssla, greja, fixa o dona precis som jag vill
där kan jag njuta av mina fina spetsgardiner
där kan jag göra det mysigt i fönstret
där kan jag kolla på mina söta små mobilfodral jag stickat en gång
där kan jag pyssla med färgglada stickningar
där kan jag kolla på min underbara Theodor som står på sekretären i köket
där kan jag rita färgglada teckningar och sätta upp lite här o var
där kan jag stå o röka i mitt köksfönster
där kan jag vara på vilket humör jag vill,
vara glad, ledsen, arg och sen kan jag även vara på väldigt speciellt humör,
få för mig att prata extremt bred östgötska högt för mig själv
och sen skratta så jag får ont i magen för att jag är så himla rolig,
...antar att mina grannar tror jag är rätt störd
men det skiter jag fullständigt i,
jag kan hoppa o dansa och sjunga till härlig musik,
lyssna på samma låt tusen gånger om så grannarna troligtvis blir helt förtvivlade
där är jag alltid förberedd på att julen ska komma
eftersom jag har min fina julstjärna uppe året runt
där har jag mina favoritfilmer
där kan jag röka i soffan... men bara lite i smyg
där kan jag se på precis vad jag vill, när jag vill
där kan jag rita barnsliga teckningar på mitt framtida hus
o fantisera om min framtida man, barn och min fina gris
där känner jag mig trygg
där känner jag mig hemma!

Kommentarer
Postat av: Erika

Alltid lika inspirerande att läsa din blogg. Stora kramar

2011-11-23 @ 22:53:10
Postat av: Lisa

Åh älskar det här inlägget. Åh. Vill ha en egen lägenhet nu! Kram!

2011-11-24 @ 01:01:25
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: det var det också!



ja. när det väl är dags hoppas jag att jag hittar någon bra lägenhet!:)

2011-11-25 @ 19:59:14
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Malin;

åh, detta gjorde mig glad (och avundsjuk; jag vill också!).

2011-11-26 @ 13:14:22
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: J

Åh vilket väldigt väldigt fint inlägg!

Precis så vill jag känna den dag då jag också skaffar egen lägenhet (bor kollektivt just nu). Ett ställe som bara är mitt mitt mitt <3

2011-11-26 @ 19:47:15
Postat av: Mamma

Kram!

2011-11-26 @ 19:51:46

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0