Måndag.

Idag har varit en sån där slapp dag.
Det var så mysigt när det regnade förut.
Ibland får jag bara lust att springa ut i regnet och bara njuta!
Det ger sån frihetskänsla på något vis.
Jag kommer ihåg när jag var liten och bodde i Oxelbergen.
Det fanns en stor grop i asfalten på gården.
Så när det regnade blev det som en liten plaskdamm där.
Jag visste att jag inte fick och att mamma o pappa inte skulle bli glada när jag kom hem helt dyngsur.
Men jag kunde inte låta bli att ta mig ett dopp där i.
Som sagt, mamma o pappa var inte jätteglada när jag kom hem.
Men jag kommer ihåg att det var så himla mysigt när mamma hjälpte mig med rena, varma kläder.
Och sen sätta sig i soffan, titta på bolibompa och äta kvällsmat.
Jag har för mig att jag gjorde om det fler gånger,
bara för att jag visste hur mysigt ompysslad jag skulle bli sen.
Åh mysigt minne. <3

Nu sitter jag bara och myser framför tvn med min stickning.
<3

Kommentarer
Postat av: lisa

gosigt och fint minne!

2011-05-02 @ 22:49:33
URL: http://popflickan.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0