Bättre :)

Hej.
Det känns faktiskt bättre nu :) Jag tänker att jag vill bli bra, jag vill må bra!
Jag är rädd att jag ska ge upp igen.. som vanligt.. Att jag ska välja att stanna kvar i skiten.
Jag vet varför jag gör så (gräver ner mig i allt som känns jobbigt och jag vill må dåligt), det är för att jag känner att jag på något vis kommer bli mindre omtyckt och att folk inte kommer bry sig om mig lika mycket längre.
Jag är rädd för att bli övergiven.

Men just nu känner jag i alla fall att jag ska bli glad! Så det så!
Jag vill inte lägga ner mer tid på den här skiten. Sex år har jag mått dåligt nu och jag tycker att det är på tiden att jag ska få känna något annat! :)

Jag vill tycka om mig själv, njuta, vara glad, må bra, kunna ägna tid åt andra och inte bara åt mig, skapa, göra människor glada, göra mysiga saker! Leva. Och hitta en fin pojke.

En grej som jag är himla stolt över är att ätstörningen verkar ha lämnat mig och jag tänker inte låta den få komma tillbaka.
Det är klart att det finns sämre dagar.. men jag kan äta vad jag vill, när jag vill :) och jag känner ingen ångest efteråt! Det har jag inte kunnat göra sen jag var 12-13 tror jag.

Mys mys

Kommentarer
Postat av: Malin

kära kära kära rara du,

jag fick hjärtat i halsgropen efter att ha läst om tio stygn och två nätter på sjukhus,

men nu känns det hoppfullare efter att ha läst det här. jag tror på dig, verkligen; livet väntar på dig <3



svar; det gör ingenting att du är seg med kommentarer och brev (då har jag ju någonting att se fram emot), du är fin ändå!

och ditt nyår lät ju inte allt för bra hörredu, bättre lycka nästa år ungefär (och för att inte tala om hela rama året)

mitt nyår var dock riktigt fint. lagom med alkohol och allt. minus dock för att det var så otroligt kallt och att mina fingrar höll på att gå sönder i kylan!



kram på dig, hjärta!

2010-01-16 @ 13:00:29
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra jobbat världens gulligaste tjej <3 Jag vet att du kan.

2010-01-16 @ 14:45:49
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Jess

Bra inställning! Go for it! Du kan klara det här. Kom ihåg att vi alltid finns här för att stötta dig. Jag tycker om dig jättemycket! Du är fiiiin! :D

2010-01-16 @ 16:14:44
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: mamma

Det här året kanske blir ditt bästa!

2010-01-16 @ 19:55:09
Postat av: Agnes

Hoppas du mår bra! Jag kan också känna ibland att jag inte får äta vissa saker, och kan ha lite ångest ibland. Men tillslut inser jag att jag älskar mat och inte kan leva utan det. Bara man motionerar lite så kan man äta vad man vill utan att bli större.

2010-01-17 @ 20:15:33
URL: http://ohmyedwardd.blogg.se/
Postat av: kickan34

bra skrivet. och bra med insikt. hm jag vill oxå må bra, tror jag.



och bra med ätstörningen att den e borta.. har oxå haft ätstörningar men ja, nu kan ja oxå äta nästan vad jag vill eller jag kan de, men har lixom förträngt ångesten.. på nåt sätt..



Man behöver inte vara glad för att må bra. kenske lite, men inte alltid.



Kramar och kämpa på!! :) <3

2010-01-19 @ 20:40:56
URL: http://kickan34.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0