Konstig kroppsuppfattning.

Det var mysigt att få träffa dig idag Johanna! Det var bra att jag fick komma ut och träffa någon.
Vi får träffas lite oftare. Jag vet att jag inte är bra på att ringa eller ta kontakt, men jag ska försöka! :)

Jag var hos sjukgymnasten igår och jag fick en blankett som jag skulle fylla i.
Det var nio olika kroppar - nr 1 var smalast och nr 9 var tjockast. Jag skulle börja med att välja den som jag tyckte passade bäst in på mig och jag tog nr 4, den kroppen var inte direkt tjock men lite mullig.
Sedan skulle jag ringa in den kropp jag skulle vilja ha - jag valde nr 2.

Sjukgymnasten fick sedan säga vilken kropp hon tyckte var den rätta och hon sa nr 1 eller 2, men mer åt nr 2..
Jag blev rätt så förvånad!
Jag tror inte att hon och jag hade samma uppfattning om kropparna, jag tyckte att nr 1 såg ut att väga runt 30 kg och nr 2 såg ut att väga runt 35-40 kg. Hon kanske tänkte annorlunda, det måste hon ha gjort eftersom jag väger ju mer än så.
Hon ville att jag skulle säga vilken kropp jag tyckte stämde överens med hennes kropp - jag tyckte nr 3.
Hon blev lite förvånad över att jag tyckte att hon var smalare än mig så vi ställde oss framför en spegel för att se efter.
Då såg jag ju att jag var smalare än henne.

Det är så konstigt att man kan se så fel.

Imorgon ska jag till psykologen, det känns som vanligt både jobbigt och skönt.

Ni får sova sött!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Gud vad skönt att du fick det sådär svart på vitt! Du är ju supersmal!



Det är bra att de har så många olika metoder för att arbeta med ätstörningar. Allt kommer att bli bra!!!!





KRAM!! :)

2009-05-26 @ 23:45:52
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja..så konstigt att man kan ha så vriden bild av sig själv..:/ När vi andra ser det så tydligt. Vad bra hon var! :)

2009-05-30 @ 00:47:24
URL: http://hippiestick.blogspot.com
Postat av: Lovis

Det där fick jag också göra:) Jag hade också fel..det är bra att man får göra sånt där, så får man en klarare bild av sig själv=) Kram!

2009-08-31 @ 08:52:29

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0