Torsdag

Imorse när jag skulle till dagvården var det jättejobbigt! Det började redan när jag gick hemifrån till bussen så kände jag hur tankarna började snurra i mitt huvud. Det skulle vara så skönt att stanna hemma och slippa vara social, är verkligen dagvården bra för mig, den kanske är bra för dom andra som har anorexia på riktigt och har riktiga problem med maten, det har ju inte jag, jag äter ju faktiskt nu! Tänk vad skönt det skulle vara att bara stanna hemma. Det är så tankarna går i mitt lilla huvud när jag får panikångest inför att gå någonstans. Jag kom i alla fall in till stan och fram till dagvården och gick till och med in dit och gick på toa. Sen tänkte jag  - Nej nu struntar jag i det här. Och så gick jag snabbt därifrån och tog bussen hem igen.
Personalen är så bra där! Dietisten ringde mig när jag hade kommit hem och frågade varför jag inte hade kommit, jag sa som det var och sen frågade hon om jag kunde ta mig dit till lunchen. Så var jag tvungen att göra om samma sak igen, men jag tänkte annorlunda då. Jag lyssnade på musik och försökte att tänka på bra, roliga saker och det gick! Så jag tog mig dit till slut. Jag är stolt! :)

Min lilla Emelie köpte melodifestivalskivan idag och hon har nog spelat den 10 gånger snart! Hon är helt galen i melodifestivalen. Tänk att man kan bli så glad för en skiva :)
Det blir nog att åka till Jönköping i helgen. Det ska bli mysigt att få komma till Kortebo! Lilla mys-kortebo! Jag saknar Madde, ska bli så härligt att träffa dig maddis! Det ska bli så skönt att komma iväg lite också, tänka på annat.

Mys

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var bra att du kom iväg dit. Det är ju social träning också, inte bara det här med maten. Jag tror det är bra om du har nåt att göra.

2009-03-20 @ 13:06:45
Postat av: Vickie

Braaa Becca! Du är så duktig, bra att du åkte dit igen!!! Woohooo!

2009-03-20 @ 16:58:33
Postat av: Madde

Å lilla Becca! Det var härligt att få träffa dig!! Mne jag vill snart träffas igeeeen!! Och du, så himla bra du är! Att du tog dig dit igen!! Åååh! Becca du är en underbar människa!

2009-03-22 @ 23:46:51
URL: http://hippiestick.blogspot.com

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0