Usch då.

Jag fick en kommentar av någon och nu känner jag mig väldigt hemsk..

*ledsen:
jag blir så jävla deppig av att läsa din blogg:( borde inte göra det, men har gjort det några gånger..du skriver bara om att du tycker du är tjock etc, och du är smalare än mig (jag tycker/tyckte.. inte JAG var tjock) men när jag läser din blogg får du mig, (och kanske andra också) att känna sig otroligt värdelösa och tjocka, men det är ju ingen som tvingar mig att läsa din blogg..du har självklart rätt att skriva vad du vill! men ville bara skriva en liten notis att du kanske har större inverkan på folks självkänsla än du själv tror.

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt.. Jag vet själv hur påverkad jag blir av att läsa om tjejer som tycker att de ser tjocka ut fast de egentligen är smala.
Men jag känner att jag måste få skriva det jag känner här, det är ju min blogg.
Jag önskar att alla som känner att de blir påverkade av det jag skriver inte läste min blogg, men det jobbiga är ju att när man är ätstörd dras man till allt som har med vikt, kropp och mat att göra. Så jag vet att det är svårt att låta bli.

Jag vet egentligen att jag inte är tjock eftersom jag har fått höra det många gånger av min familj och mina vänner att jag är smal. Det är bara känslan och spegelbilden som visar något annat, jag ser ju inte vad som finns där egentligen.
Du som skrev kommentaren, snälla, ta inte åt dig av mina lögner.. det är ju faktiskt det det är - lögner.
Du är INTE tjock!

Kommentarer
Postat av: lovis

Jag vet hur det är det där, man jämför med andra osv. Men jag blir inte ledsen av att läsa din blogg! jag blir för det mesta glad och peppad, och det tror jag många andra också blir=) En blogg handlar ju om ens liv, och om man har en ätstörning så är ju den central i livet, även om den inte borde vara det. Jag tror att "vi" som har problem kan hjälpa varandra genom att peppa och dela med sig av råd mm. det kan ju bli så att man jämför, men det är också en del att lära sig sluta bry sig:) Jag har faktiskt börjat acceptera att jag ser ut som jag gör och det känns jätteskönt. just nu iaf=) Hoppas du också är på bättringsvägen! Du ska inte känna dig hemsk, din blogg är nog bara populär:D Kram!!

2009-08-25 @ 11:01:06
Postat av: mamma

Men du skriver ju positiva saker oxå. Hur du tar dej igenom alla svårigheter. Det kan ju kanske hjälpa nån.

2009-08-25 @ 11:20:15
Postat av: Joanna

du måste få skriva vad du känner för. Det är ju din blogg! Jag tycker inte att du ska känna ansvar för hur andra påverkas, för där är det ju upp till dem att välja att klicka in här eller inte! Du kan ju inte "censurera" dig själv på det enda lilla utrymme här på nätet som faktiskt är just ditt.



Sen förstår jag verkligen signaturen "ledsen" och kan sätta mig in i hur det måste vara!

men .. här är det ändå din sida jag tycker man ska se det ifrån

2009-08-25 @ 13:00:57
Postat av: Malin

Jag förstår att det är svårt, men försök att skriva för din egen skull. Du kan inte ta på dig ansvaret för andra, som läser din blogg.

2009-08-25 @ 18:06:01
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Hanne

Men grejen är ju att du känner dig tjock PÅ GRUND AV din ätstörning. Det är ju inte så att du tycker att andra som är lika smala som du är tjocka. Så hon/han som kommenterade borde ju egentligen inte ta åt sig av vad du skriver här för det handlar ju bara om dig och din syn på din egen kropp, vilken ju är förvriden på grund av att du är ätstörd.



Fortsätt skriva vad du vill. Jag tycker att du är otroligt stark som skriver så personligt om dig själv, och är övertygad om att du hjälper andra i samma situation. Man mår alltid bättre av att veta att man inte är ensam, och att det finns en väg ut. Stora kramar!

2009-08-25 @ 22:55:20

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0