farfar är en idiot.

Just nu tycker jag det i alla fall! Att han är en idiot.
Jag var där idag och spelade med farmor och då sa han:
Farfar - Du börjar bli kraftig.
Farmor - Men hon som är så smal.
Farfar - Ja, men det ska hon vara också. Hon ska inte ha en massa fett som dallrar på kroppen utan hon ska vara smal.

Det är som att han ser mig med mina ögon. Han ser det jag ser, men ingen annan ser. Jag kan inte förstå varför det är så himla viktigt för honom att vi i släkten ska vara så smala och snygga! Jag blir så arg och ledsen på honom!
Det är ju inte heller första gången han säger det. När jag började bli tonåring och började få lite former (jag var ändå mycket smalare då, jag var som en pinne) sa han till mig att jag började bli rund i ansiktet. Han säger det inte bara till mig utan han har sagt det till många fler!

Är det konstigt att jag känner mig tjock när det är någon som säger det till mig?!
Ååhh! Jag är så arg på honom!

Jag sa det till mamma och pappa och dom vet ju hur han är och att han har sagt det förut så dom ringde till honom och skällde ut honom.
Det är så frustrerande att han inte kan erkänna det han har gjort! Han säger att han sa -Du har blivit så stabil i ryggen, du går  ju så mycket. Men vad är det för en konstig sak att säga?! Det låter ju bara jättekonstigt.
Och jag tycker så synd om farmor. Farfar får henne att säga saker som inte är sant! Jag pratade med farmor och hon sa samma sak som farfar - att han sa att jag har blivit stabil. Hon säger att hon hörde ju vad han sa, hon stod ju precis bredvid. Men det gjorde väl jag med! Jag glömmer inte en sån sak! Så skyller hon allt på mig. Hon sa -Hur kan du trassla till det så här?! Nu är ju din mamma och pappa jättearga på oss!
Usch! Jag hatar att bråka med folk! Jag hatar det!
Och jag som tänkte åka dit och spela med farmor imorn.. Nu känns det som att jag inte har någonting alls att göra om dagarna.
Himla farfar! Han säger också att han ALDRIG har sagt att någon är tjock! Bara han själv i sånt fall. Men vi är ju många som har hört det! Nu vill han inte komma hit mer sa han och jag tror han sa att han inte vill att jag ska komma dit mer heller.

Jag var bara tvungen att få det ur mig.

Kommentarer
Postat av: Vickie

Becca! Fy vad dum han är!!! Lyssna inte på honom, han har FEEEEEEL, FEEEL,FEEEL! Stå på dig! Om du vill kan vi gå en promenad imorn, runt åbackarna, jag slutar kl 15. Kraaaam!

2009-04-15 @ 22:11:23
Postat av: Jess

Men åh!! Du är skitsmal. Ta inte åt dig. Dumma honom! Dumt att det skulle bli sådär. Alltså gamlingar, dom fattar ju ingenting!!

2009-04-15 @ 23:09:46
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad ska man göra? Bry dej inte om honom. Får hoppas att han ändrar sej. Vi vet ju hur det är. Han brukar ju anmärka på hur folk ser ut och vad dom väger, vad han än säger. Det är ju fler än vi som hört det. Jag och pappa litar på dej, och håller på dej.

2009-04-16 @ 09:08:15
Postat av: Madde

Å lilla becca! Han har ju såååå fel! Och det dumma är ju att man som människa oftast tar åt sig av det negativa nån säger...för du är ju sjukt smal!! och det är en massa männsikor runt omkring dig som säger det...så försök lyssna på dem..på sanningen! För det han sa är helt och hållet bullshit!!!

Massa massa kra´mara till dig mit söta underbara vän!

2009-04-16 @ 10:02:25
URL: http://hippiestick.blogspot.com
Postat av: mammabecka

Stackars älskade vän! Det var elakt av honom och jag litar också på dig. Dessutom är du riktigt smal!! Vart skulle det fettet sitta? Han kanske har fett i ögonen, eftersom han brukar säga så till andra också. Fettöga!



Du tar väl inte åt dig, snygging? ;)



Kram

2009-04-16 @ 11:44:02
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Lise

du vet när vi gick på st olof du, jag och cia och klaga på hur tjocka vi är. :') haha, och du var ändå smalast av oss tre. kan inte fatta att DIN EGEN farfar säger sånt där då! fyfan jag hade blivit skitförbannad och skällt ut honom! fast iofs är det ju det du gjort, men ändå.. stå på dig mer och skäll på honom ännu mer så kommer han nog sluta med skiten till slut!



aah, jag blir helt frustrerad bara av att läsa om det!

2009-04-16 @ 16:41:04
URL: http://megumi.blogg.se/
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

ush det var jobbigt! förstår hur hemskt det var.



tack för kommentaren! verkligen.

Nja jag har lite tankar kvar. Jag räknar kalorier och så, men jag vill hålla min vikt nu inte gå ner eller upp:)



sköt om dig!

2009-04-16 @ 19:07:16
URL: http://halshammar.se
Postat av: Anonym

Hej Becca. Jag känner inte dig särskilt väl, men jag tänker varje gång jag ser dig att du är så otroligt vacker! Du är unik.

2009-04-23 @ 10:22:36
Postat av: Bella

Ursäkta mig, men herrejösses vilken jävla påse nötter din farfar verkar vara! Du kan trösta dig med att det uppenbarligen är honom det är fel på och inte dig.

2009-04-27 @ 18:08:33
Postat av: Rebecca

Lyssna inte på honom!

Du är jätte rar og vacker och jag känner att jag blir forbannad på din farfar! Lyssna inte på honom!



Kram från en norsk läsare :) (Med samma namn :P )

2009-05-03 @ 22:02:32

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0