Dumma farfar!

Farfar ringde nyss. Full. Han vågar väl inte ringa annars!

Jag: Hej det är Becca
Farfar: Pappa
Jag: Va?
Farfar: Jag vill prata med pappa!
Jag: Varför kan du inte prata med mig?
Farfar: För att du inte vill prata med mig
Jag: Jo, det vill jag väl visst!
Farfar: Nej, för du har ställt till det så för oss!
Jag: Men vem var det som sa något från början?!
Farfar: Det var du! Du som missförstod allt. Farmor sa att du är så smal och jag sa "ja, hon är så spänstig och vältränad för hon går ju så mycket." Du kan ju inte erkänna att du har fel.
Jag: Men farfar du kanske inte kommer ihåg hur det var egentligen?
Farfar: Jo förstår du, jag har väl hundra gånger bättre minne än vad du har!

Sen tjafsade vi massa och jag sa HEJDÅ och la på luren..

Han ringde igen...
Jag: Hallå
Farfar: Jag vill prata med pappa!
Jag: Men kan vi inte bara glömma det här nu?
Farfar: Nej! Det kan vi inte.. farmor och jag och Kim och Maria, vi kan inte glömma det här! För du har ställt till det så för oss!
Jag: Men vad är det för fel på dig farfar! Vad är det med dig egentligen?!

Sen började jag stortjuta och la på luren.

Pappa ringde till farfar och sa att han skulle ringa när han var nykter igen och då blev farfar helt jättearg och sa "dra åt helvete" och sen la han på luren.
Jag förstår inte vad han har för fel i sitt huvud! Han förstår ju ingenting verkar det som!
Himla skit!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

MEH!! Vad arg jag blir. Var inte ledsen, fina du!! Du behöver inte en sån skit i ditt liv. Han får dig ju bara att må dåligt!



Det är så jobbigt med alkoholister. Jag vet hur det är, tyvärr...



Jag finns ALLTID här för dig! Om du vill förstås! :)



Kul att Tindra är lik mig!!! Vart jätteglad!

2009-04-29 @ 23:50:44
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0