Onsdag.

Ang. det förra inlägget så vill jag ju bara säga att det är väldigt skönt också,
att det finns en anledning till varför Gittan mår som hon mår (fysiskt),
och att det går att göra någonting åt det.
Men det kommer bli tufft för henne.
Hon var ju nervös för att hon skulle få göra en så kallad ballongsprängning idag,
vilket inte är något om man jämför med det hon kommer få göra.
Hon ska som sagt få göra en stor hjärtoperation.
Då sågar de upp bröstkorgen, plockar ut hjärtat och fixar till det som ska fixas,
sätter tillbaka och syr ihop.
Jag skulle också vara livrädd om jag skulle behöva gå genom det där..
Men hon kommer bli som en helt ny människa efter det där!
Som det är nu pumpas knappt blodet runt till hjärtat, så hon hade tur som fick hjälp nu..
Annars kanske hon inte skulle finnas kvar alls länge till.
Så nu hoppas vi verkligen att allt går bra så att vi får ha kvar henne många år till.
Hon är ju trots allt bara 56.

När Gittan var borta hann jag med att sova några timmar till,
drömma jobbigt fina drömmar om någon jag inte får drömma om..
Vaknat.
Gått ut med hundarna som var överlyckliga över att få springa fritt på gärdet.
Diskat.
Lagat o ätit god mat.
Kollat lite på Dirty dancing (igen).
Tvättat tre fulla maskiner och hängt på tork.
Ricinoljat håret och ansiktsmaskat ansiktet.
Myst massa med hundarna.
Sjungit duett med Tore.
Varit ute på gärdet ännu en gång.
Blivit irriterad på lille Alice för att hon bara ignorerade mig och inte kom när jag ropade,
så jag fick ta till ordet "AKTA", vilket är det enda som hjälper, då kommer hon snabbt som ögat.
Så hann jag även med att slå ner två pinnar till hundgården.. Lite svårt när marken är stenhårt.
Nä nu måste jag se slutet på min skräckfilm innan jag går o lägger mig.
Pusspuss.

Kommentarer
Postat av: mamma

Gittan får tänka på hur bra hon kommer att må efteråt. Tänker på henne...

2012-01-19 @ 09:57:32

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0