Emelie

Min syster Emelie är så söt!
Först var hon helt kär i Måns Zelmerlöw. De hade skrivit ut en bild på honom i skolan åt Emelie som hon har satt upp på sin anslagstavla. Men nu är det Alexander Rybak (han som vann melodifestivalen) som gäller! Hon sa "jag är inte kär i Måns längre.. Jag är kär i Alexander!" När vi har radion på sitter hon och väntar på att hans låt ska komma och hon blir glad när den gör det. :)
Det är skönt att hon har kommit förbi sin Christer Sjögren-period då vi fick höra hans skiva dag ut och dag in.
Hon blir kär i de flesta killarna, men det är oftast artister.

För de som inte vet kan jag berätta att min syster är förståndshandikappad.
Det syns inte på henne, vilket kan vara ganska jobbigt ibland när man är och handlar, går på stan, eller träffar nya människor eftersom de kan fråga henne något och då svarar hon inte - hon bara står där tyst och man får svara åt henne och folk undrar varför hon inte svarar själv. Men hon pratar helt enkelt inte med främlingar. :)

Det är så kul för hon har börjat bry sig lite mer om sitt utseende nu när hon börjar bli tonåring.
När jag färgade mitt hår en gång sa hon att hon också vill färga håret, men inte sån färg som jag har - hon vill ha rosa hår! :)
Lilla Emelisa.



Sov gott!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahah! Så söööt! :D



Alexander Rybak är ju supergullig! Hon har bra smak ;)



Och det är ju något magiskt med artister ;)



HON ÄR SÅ VACKER!

2009-05-20 @ 22:44:28
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha jaa ååh Emelie är så himla söt och rolig!...Haha Christer Sjögren alltså...yummie! Din syster har bra smak där..eehum hehe

2009-05-21 @ 14:45:55
URL: http://hippiestick.blogspot.com

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0