Skitveckor.

Ja, det är vad jag har haft - några riktigt dåliga veckor med alldeles för lite mat vilket har fått mig att må väldigt dåligt.

Jag funderade på att bli inlagd så att jag skulle komma igång med maten.
Det kändes helt omöjligt att äta hemma, jag vet inte riktigt varför..
Mamma ringde till sjukhuset och frågade om jag kunde få läggas in, bara några dagar så att jag skulle komma igång, men min psykolog tyckte inte att det var en bra idé eftersom i sånt fall skulle jag bli inlagd på psykavdelningen och där är rätt så deprimerande. Läskiga människor och inte så mysig miljö.
Det kändes jättejobbigt först när jag fick reda på att jag skulle vara kvar hemma för då skulle jag ju bli tvungen att börja äta själv, eller så kunde jag fortsätta vägra att äta, men jag orkade inte mer så jag bestämde mig för att jag skulle börja äta.

Så idag har jag ätit lunch (med ätstörningstanten), mellanmål och middag hittills.
Det känns väldigt skönt att få äta, men också lite tungt. Nu ger jag upp igen - jag kommer inte nå mitt mål.
Det är ett väldigt sjukt mål som jag inte har berättat för så många, jag vill (eller ville) gå ner till en speciell vikt och när jag gjort det kunde jag få börja äta. Då har jag klarat av något och är värd maten.
Nu ska jag försöka lämna det målet bakom mig, det känns svårt, men jag vill inte må så dåligt som jag gjort de senaste veckorna.
Jag vill må bra! Kunna njuta av mat och godsaker :)
Jag har längtat efter att få smaka den nya Marabou choklad med frystorkade jordgubbar!
Och det ska jag göra ikväll har jag bestämt för jag är värd det!
Så det så.

Tänk om jag faktiskt kan må bra.. Jag får börja med att ge upp ätstörningen och sen får jag jobba med problemen som ligger bakom allt - de som jag har haft nu i 6 år. Dom ska bort!

Nu får ni räkna med att det kanske blir mycket mat och gott här ett tag igen.
Nu när jag tillåter mig själv att äta.

Ha en suverän kväll och helg mina fina läsare!
Puss

Kommentarer
Postat av: Malin

åh, du anar inte hur glad jag blir av att läsa det här! nu kan jag gå & sova & känna ett leende i hjärtat. du är bra söta du, otroligt bra, och självklart att du ska få må bra. för att må bra krävs det medicin, medicin i form av M A T så NJUT allt du kan (trots att det tar emot). du kan fixa det här <3



svar; att ha fönstret öppet hjälper ingenting alls. jag somnade på golvet för någon dag sedan, ENBART för att det var svalare än det. jag fick dock världens chock när jag vaknade och upptäckte att allting var hårt.



du har så rätt så, vännen, ingenting blir bättre av att gå ner i vikt. ingenting alls.

2009-07-03 @ 22:57:44
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Joanna

Heja Becca!

Vad fint att du nu är redo och orkar börja kämpa igen!

jag tror att det kan vara just så här ibland i livet.. - svackor.. som kommer och går. Det viktiga är bara att keep in mind att även detta kommer gå över. 'Jag kommer kunna må bra igen!'

jag tror mkt på tankens makt över människans välmående.. Att man kan affirmera och upprepa vissa meningar (även om man inte håller med om dem) för att försöka må bra igen, typ "Jag är vacker. Jag är nöjd med mig själv. Jag litar på att allt ordnar sig. Jag tror på mig själv Jag älskar mig själv" m.m. ... eller vad tror du?



Det där med chokladen - jag har också tänkt på den ett tag nu och idag smakade jag till slut :P Den var hyfsad.. men favoriten hitills är ändå frukt o mandel :P Vad tkte du?



ha det fint.

Kram

2009-07-04 @ 02:36:19
Postat av: miaka

Duktig becca! nu blir ja glad!

2009-07-04 @ 12:39:56
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: Madde

hej mysBecca. Jag blir helt varm i kroppen av dina ord. Alltså åå jag vill göra allt för att hjälpa dig det måste du komma ihåg! Ring anytime! älskade älskade älskade vän! Åh vad jag saknar dig!! Kom hit nu mysvän!!

2009-07-04 @ 15:20:59
URL: http://hippiestick.blogspot.com
Postat av: Vickie

ÅÅh becca! Jag hejjar på dig! Du kommer klara det här! Du är en stark tjej det vet jag. Masssa kraaam

2009-07-04 @ 15:29:15
Postat av: mamma

Du får ha nya mål att sträva emot istället. Att bli frisk!

2009-07-05 @ 16:06:01
Postat av: Jess

Men sötaste finaste Becca! Det här kommer gå fint. Du kommer snart bli bra :D

2009-07-05 @ 22:47:45
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: JULIA

Jag tror du är stark! Iallafall väldigt söt och bra på att sticka. Jag önskar dig verkligen lycka till!

2009-07-12 @ 23:09:37
URL: http://juliakrull.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0