Kalas.

Idag var jag på kalas! Kusin Maria fyllde tretton så hela släkten var samlad. Mys


Jag fick världens panik innan kalaset. Jag stod framför spegeln alldeles för länge och ansiktet bara växte.
Det kändes som att det var dubbelt så stort mot vad det brukar vara.
Jag tänkte på farfars dumma kommentarer och jag visste vad han skulle tänka när jag kom till kalaset och var så rund i ansiktet. Fick panik. Det fick mig att bara vilja stanna hemma.
Efter mycket gråt och mammas övertalande följde jag med i alla fall. Och det blev ju bra.
Jag har alltid svårt att äta när farfar är med, tänker att han tänker att jag äter för mycket, att jag är kraftig - som han sa.

Varför finns det speglar? Man blir ju som besatt.

Efter kalaset blev det filmkväll med Lina och Jessica och det känns bra att ha träffat några vänner.
Det var längesen jag gjorde det. Jag tänkte först strunta i filmkvällen eftersom jag kände mig ful och rund (vad töntigt det låter) men nu är jag glad att jag gick till slut!
Tack Lina och Jess för en myskväll.

Sov så sött mina vänner.

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Tack för tipset om frukosten!!! Jag köpte hem allting som behövdes idag :D Jättegott!



Det är så tråkigt att spegeln kan vara så missvisande ibland!!! Känner mig lite jobbig som upprepar det hela tiden, men du är sååååå fin!!! Inte alls tjock. Du får inte tro på vad du ser i spegeln!



Tråkigt att det har blivit sådär efter vad din farfar sa till dig :( Undrar om han förstår vad han har ställt till med :/



Grattis till Maria och kul att du fick en mysig kväll med vännerna tillslut!



kramar

2009-07-18 @ 00:55:15
URL: http://mammabecka.se
Postat av: Jess

Det var mysigt, kul att du kom! :D Förlåt om jag var alldeles för flummig.. men mitt jobb i kombination med för lite sömn leder till en galen Jessica. Haha.

2009-07-18 @ 08:16:34
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: M

Vad jobbigt det måste kännas, det med din farfar. Är det något särskilt som han har gjort? Jag brukar få småpikar av vissa människor när det gäller vad jag äter och hur jag äter, och jag märker hur jag har börjat tänka på det nu. Det blir nästan som att jag börjar känna lite revanschlust mot alla som pikar mig, förstår du? Vill visa dem!

2009-07-18 @ 12:48:18
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: M

Oj, vad tufft att ta emot såna kommentarer. Som om det spelar någon roll, liksom. Även om man är rund ska det inte ens vara väsentligt. Världen är så sjuk! Allt kretsar kring vikt, överallt. Speciellt så här när det är sommar. "Bli smal till beach 2009", "Gå ner 10 kg på två veckor" och "Alla bantningstips du behöver" på varenda löpsedel. Hur känner du när du läser sånt? Tar du åt dig? Gör det ont? Reflekterar du över det? Åh <3 !



Vet du? Jag tycker att du verkar vara en jättestark person, som är på väg åt rätt håll.



Jättekram <3 !

2009-07-18 @ 19:31:17
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Lina

MYS <3!! Göra det oftare! Göra det oftare! Göra det oftare! Hahaa.. Jessica alltså!

2009-07-19 @ 10:39:33
URL: http://seagulls1.blogspot.com

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0