Ang. Omysigt.

Angående detta vill jag bara säga att det är ju mest mitt eget fel.
Jag har ju faktiskt inte sagt ifrån, är så himla mesig.
Så eftersom jag har någon grej för mig att jag absolut måste vara trevlig,
kan det kanske misstolkas.. Men jag har ju verkligen inte visat något intresse för gubben,
bara varit som man är när man pratar med sina grannar, trevlig och har småpratat..
Men jag tycker fortfarande det är rätt äckligt att han som är ungefär 25 år äldre än mig,
flörtar som attans.
Himla bajs på mig att jag bara inte kan vara ärlig!
Hur gör man? Vad ska jag säga?

Kommentarer
Postat av: Pan

Alltså jag vill bara säga att det absolut inte är mest ditt fel! Det är inte ens lite ditt fel. Det är endast han som är sjukt äcklig, och du ska inte behöva tänka att du gör någonting fel bara för att du är trevlig. Självklart ska man kunna prata trevligt med sina grannar. Det är väldigt svårt att säga ifrån ibland. Det kan vara extra svårt att säga ifrån om han är trevlig med en äcklig ton. Han själv kanske tycker att han inte gör någonting fel så länge han inte rent ut ber om pussar eller liknande. Antingen så kan du helt enkelt undvika honom och inte vara så trevlig när ni träffas. Visa honom att du tycker det är otrevligt, men det får du inte så mycket träning ifrån. Eller också säger du ifrån. Om du tycker att han är äcklig och tränger sig på så har du ju rätt att göra det. Skit i vad han tycker och säg bara ifrån! Det är bra att lära sig att inte ta hänsyn till människor som beter sig illa. Jag ska själv börja träna mera på sådant, har varit i så himla konstiga situationer och inte sagt någonting alls. I alla fall verkar du väldigt fin och som en bra människa!

2012-01-23 @ 18:34:48
URL: http://aboylikeme.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0