Lillen <3

make a gif online
Gittan ringde mig imorse, hon lät så annorlunda..
Som en annan människa.
Hon sa att hon kände sig mycket piggare idag.
Men hon lät väldigt ledsen.
Jag sa åt henne att hon har varit så duktig
då sa hon "jag vet inte... jag försöker iaf"
Sen sa hon att hon inte ville att jag skulle komma o hälsa på,
att hon såg så hemsk ut och att hon trodde att jag skulle må så dåligt av att se henne.
Jag försökte få henne att förstå att jag ville träffa henne oavsett hur hon såg ut,
att jag bara ville få se henne, krama om henne.
Då sa hon att det går ju inte, att hon måste vara jätteförsiktig med såret,
Då sa jag att jag får väl krama om hennes huvud istället.
Så åkte vi dit (jag och Elisabeth - Gittans syster) och hälsade på henne, äntligen!
Det kändes så himla skönt att få se henne trots att hon var väldigt ledsen.
Det kändes som att hon inte alls tror att det kommer bli bra.
Jag och Elisabeth försökte trösta henne
och få henne att förstå att det (förhoppningsvis) bara kan bli bättre nu.
Att eftersom hon mådde så himla mycket sämre igår än idag,
måste hon ju vara på bättringsvägen och att det blir bättre för varje dag som går.
Jag sa åt henne att försöka se fram emot sommaren,
att allt kommer vara så mycket bättre då.
Då sa hon med tårar i ögonen "ja... det kanske blir bättre.. tror ni det?"
Lillen <3
Jag tänker att framtiden ser riktigt ljus ut.
Hon kommer må så mycket bättre, orka så mycket mer,
bli massvis med piggare, gladare!
Sen blev vi chockade alla tre när läkaren sa att hon kommer få åka till norrköpings lasarett
redan på måndag och sen kanske få komma hem på torsdag!!!
Då blir det ju bara EN vecka!
Vi trodde att det skulle ta minst två veckor innan hon skulle få komma hem.
När hon har kommit hem får hon inte göra något ansträngande på två månader.
Det känns väldigt bra idag, känner mig väldigt lättad och hoppfull.
Ikväll blir det melodifestivalen med älsklingssyrran och pappa!
MYS

Förresten fick jag tillåtelse att kasta Gittans cigaretter :D
Bort ska de, men det kommer bli riktigt tufft för henne..
I 40 år har hon rökt! 40 ÅR!!
Men nu vet vi ännu mer hur farligt det verkligen är
och att det inte är något att leka med!

Kommentarer

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0