Håll alla tummar nu.

Nu håller vi alla tummarna för att Gittans hjärta ska fortsätta slå sista veckan innan operationen.
Inatt satt jag o bläddrade i en av Gittans läkarböcker,
läste om hjärtat och hjärtinfarkt.
Gittan har ju alla symptom man kan ha innan en hjärtinfarkt bryter ut
och det har hon haft väldigt länge.
Jag är så himla orolig att det ska hända något innan nästa onsdag.
Helst skulle jag vara här hos henne hela tiden fram tills dess,
men Gittan är ju envis.
Hon har fått mig att lova att gå ut med vännerna på fredag
och ha riktigt kul
eftersom det är sista gången jag kanske har möjlighet på rätt länge.
Det läskiga med hjärtinfarkt är ju att det går så himla snabbt!
Och om hon skulle få det och inte ha någon hos sig som kan ringa efter ambulans eller göra hjärt och lungräddning skulle hon dö väldigt snabbt.
Sen ska ju alltid Gittan vara duktig flicka,
inte klaga, hålla smärtan för sig själv.
Men jag har tjatat på henne som en idiot att hon MÅSTE säga till om hon har ont.
Så nu har hon blivit liiiiite lite bättre på att säga att hon har ont.
Hon har ju ont hela tiden.
Igår sa hon att det sticker i bröstet, att hon har ont i armarna, ryggen,
så är det ju som ett tryck för bröstet hela tiden,
hon blir andfådd så fort hon rör på sig lite,
hon är verkligen jättetrött nu, tröttare än vad hon brukar.
Sen är hon livrädd inför operationen och det är inte alls bra för hjärtat.
Så får vi försöka sluta skratta så mycket som vi gör för det är också väldigt ansträngande
för hjärtat och hon får ju ont när vi håller på o skrattar tills vi gråter.
Det är skönt att vi kan skratta trots all oro o ångest, men det skulle vara
sjukt tragiskt om hon skulle få en hjärtinfarkt pga att jag skämtar o hon skrattar hela tiden.
Nä nu blire skrattförbud!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hoppas operationen ska gå bra. kramar på dig!

2012-02-08 @ 18:55:36
URL: http://popflickan.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0