Kompis.

Igår var jag ute på en sen kvällspromenad.
Då kom en liten katt springande mitt framför fötterna på mig.
Jag gosade lite med den, sen fortsatte jag gå.
Självklart följde den efter mig.
Jag försökte gå snabbare men den envisades med att följa efter.
När jag kom gick över spårvagnsspåret stannade kissen och jamade..
Jag tänkte att om jag skyndar mig nu kanske hon springer hem.
Men icke..
När jag var hemma lämnade jag henne ute så hon skulle gå därifrån.
Sen öppnade jag mitt fönster och hörde ett hjärtskärande jamande..
Jag väntade en stund innan jag gick ut på balkongen och såg henne jama och springa fram o tillbaka på gatan.
Så jag gick ut och satte mig med henne på trappen utanför porten.
Ringde till pappa o frågade vad han tyckte jag skulle göra.
Han sa att jag skulle göra det som kändes bäst.
Jag var orolig för att hon skulle bli överkörd,
och att hon inte skulle våga springa tillbaka över spårvagnsspåret.
Så jag tog med henne upp.
Funderade på vad jag skulle göra.
Men klockan var så mycket då så jag bestämde mig för att hon skulle få göra mig sällskap över natten.
Åååh hon var världens bästa sovsällskap!
Hon låg hela natten vid mitt huvud.
På morgonen när jag vaknade började hon spinna och kela mot mitt ansikte.
Jag ringde polisen idag och berättade hur det låg till
och frågade om de hade fått in någon anmälning, men det hade dom inte.
Han tyckte att jag skulle ringa imorn igen.
Så då får jag iaf en natt till med min lilla Kompis!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Haha, gud vad sööt! och lekfull :)

du får berätta fortsättningen sen. Skulle du vilja behålla den om ingen hörde av sig?

2011-10-10 @ 12:59:40

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0