Igårkväll.

Igårkväll var jag på fest med Carro o ett gäng tjejer.
Det var riktigt kul, vi dansade loss ordentligt!
Efter det skulle vi vidare till Hugo, men jag kände för att åka hem istället.
På spårvagnen blev det lite dramatik...
Det var en kvinna i 40årsåldern som hade en idiot-man efter sig.
Han skulle absolut följa med henne hem.
Jag märkte att hon tyckte det var väldigt obehagligt,
hon sa åt honom att gå av spårvagnen och låta henne vara..
Men han vägrade....
Då sa hon att hon skulle säga till spårvagnschauffören om han inte gick av.
Men han stod på sig så hon gick fram.
Då gick jag fram till henne så sa jag "Han ska inte få följa med dig hem!"
Och att jag tänkte följa göra allt jag kunde för att hjälpa henne.
Hon var så himla söt, hon blev så tacksam och glad att någon ville hjälpa henne.
Mannen gick fram till oss och fortsatte tjata..
Jag sa åt honom att gå av spårvagnen och låta henne vara
annars skulle jag ringa till polisen..
Men han stod på sig (envisa idiot) och sa "ja ring polisen då! Vad ska du säga..?
Att jag har antastat henne..?"
"Nej men att du är sjukt envis och tänker följa med en kvinna hem
fast att hon har sagt åt dig tusen gånger att hon inte vill!"
Jag ringde polisen. Berättade hur det var och att kvinnan var livrädd..
Med polisen i telefonen försökte jag övertala mannen att gå av.
Till slut gjorde han det, tack och lov!
Jag och kvinnan gick av vid ändhållplatsen,
gick på spårvagnen igen så hon kunde gå av vid hennes hållplats och jag vid min.
Hon frågade vad jag hette, hur gammal jag var.
När jag sa att jag var 21 år sa hon;
"men hallå... jag är 40! Det borde vara jag som skulle ta hand om dig ju.."
Det  kändes så himla bra att kunna vara till hjälp! :D
Hon tackade mig flera gånger och kramade om mig.
När hon hade gått av började idiot-mannens (vuxna) son
(som hade somnat på spårvagnen och fortfarande satt kvar) prata med mig..
Frågade vad klockan var och sen undrade han var hans pappa var.
Jag berättade vad som hade hänt och att vi ringde polisen osv.
Då sa han "ja... han är ju en idiot min pappa.."
Jag tyckte så synd om honom.
De båda bodde i Linköping och sista tåget hade gått.
Då började jag tänka på hur jag skulle kunna hjälpa honom haha..
Men så intalade jag mig själv att "näää becca! Du måste ju faktiskt inte hjälpa alla.."
Men att ha hjälpt en livrädd kvinna kändes riktigt himla bra!
<3

Kommentarer
Postat av: Eka!

Fy så himla bra gjort. Du är så modig! Så osjälviskt och godhjärtat! Bra Becca!

2011-11-28 @ 01:28:35
URL: http://justinodiaz.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Du är så bra!!! :D <3

2011-11-30 @ 07:33:40
Postat av: jess

Vad bra gjort, verkligen! Vilken tur hon hade som hade dig där alltså! Borde finnas fler människor som du Becca :)

2011-11-30 @ 17:14:32
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Juana

Bra gjort! Det verkar hända så mycket i ditt liv. Kul!

2011-11-30 @ 20:26:40

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0