Syster <3

Min älskade lillasyster <3
Jag var så ledsen igår när jag var hos Gittan..
Vi började prata om Emelie och att jag är orolig för hur det ska gå nu när hon ska börja gymnasiet.
Och hur jag kände det när hon var liten och gick på dagis.
Jag kommer ihåg att vi syskon brukade äta frukost på hennes dagis
och att jag fick sån ångest när jag skulle gå därifrån och gå till skolan.
Vissa dagar blev hon så ledsen när jag gick och det gjorde så ont i mig att lämna henne där.
De andra barnen märkte ju att hon var speciell, hon pratade inte som de andra barnen,
lekte inte som de andra barnen så ibland blev hon retad för det.
Emelie har alltid älskat bilar, hon har alltid radat upp de på ett fint, perfekt led.
Om någon då rörde bilarna, förstörde hennes perfekta led med bilar kunde hon bli arg och ledsen.
Jag kommer ihåg en morgon då Emelies favoritfröken blev jättearg på Emelie för att
hon inte tog skeden och började äta sin frukost.
Hon var så oskyldig, satt där söt som en docka och fick ta skit för
att hon kanske inte lyssnade som "vanliga" barn.
Den här dagisfröken har dock bett om ursäkt för det och har ångrat det som tusan,
men den morgonen var det inte alls lätt att lämna Emelie där...
Fina lilla Emelie <3
Det var när jag gick i lågstadiet.
Jag kommer ihåg att jag brukade ha ont i magen varje dag när jag var i skolan
så jag fick sitta i lärarrummet och göra mina uppgifter istället.
Så igår när jag tänkte på att hon blir tvungen att börja gymnasiet nästa höst
och började tänka på att hon kanske inte kommer trivas där blev jag så himla ledsen.
Men idag när jag träffade henne en liten stund fårgade jag om det skulle bli spännande att börja på gymnasiet.
Då sa hon jaaa så skrattade hon. Sån himla lättnad!
<3
Att jag alltid ska förstora upp allting.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror hon kommer trivas på gymnasiet. Där får hon vara som hon är. Barn som är lika henne och lärare som förstår hennes behov. Det blir bra!

2011-12-10 @ 19:11:01

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0