Juldagsnatten.

Igårkväll var vi som sagt hos Madde på luntgatan där vi förfestade.
Därefter gick vi vidare till värmekyrkan (som inte är vad det heter, utan ett uteställe).
När man kom in kunde man få såntdärnt fint lysande armband.. vilket jag tyckte var så himla bra!
Madde och jag började tävla om vem som kunde hitta/få/stjäla flest under kvällen.
När jag märkte att Linda, Lovisa, Sofia, Gabriel hjälpte Madde blev jag helt förtvivlad,
så jag bestämde mig för att verkligen gå in för det helhjärtat!
Allt min kväll handlade om var alla dessa vackra ljuspinnar!!
Jag skulle ha ALLA!! Jag skulle vinna!! Jag var tvungen att vinna, Madde FICK INTE VINNA!
Jag gick runt hela kvällen helt hysterisk, min hjärna var bara inställd på att hitta pinnarna!
Ingen fick förstöra, ingen fick ta min dyrbara pinnletartid.
Ibland var jag dock tvungen att ta en liten cigg, då kom det fram en kille
som var lite intresserad av mig.. Men jag sa att jag inte hade tid!
Att jag plockade pinnar. Så visade jag hur många jag hade plockat
och han försökte intala mig att jag skulle lätt vinna och att jag var tvungen att sluta
så att han kunde få min tid. Men ICKE!! Jag ville plocka pinnar och jag ville göra det SJÄLV.
Jag kollade på mobilen emellanåt ifall någon av de andra hade ringt och undrade var ja var.
Men ingen ringde så då tänkte jag att de också hade fullt upp med att leta pinnar till Madde
och att de sket i mig. Då blev jag ännu mer peppad till att vinna.
Det var väldigt spännande, men lite jobbigt också... Så fort jag såg någon lysande avlång sak
var jag bara tvungen att ha den, det blev som en tvångstanke.
När jag senare träffade på gänget och Madde berättade att hon hade slängt iväg alla sina pinnar
insåg jag att jag hade vunnit! Men jag kunde ändå inte riktigt sluta.
Det var så kul för två av vakterna undrade ju vad jag höll på med när jag kröp runt på golvet,
plockade upp alla pinnar och smugglade ner i väskan.
Så en vakt kom fram till mig och frågade vad jag höll på med,
han såg så arg ut. Det enda jag tänkte på var att han skulle ta pinnarna ifrån mig.
Så jag försökte förklara att jag var tvungen att vinna, att jag inte snodde från folk vilket min vän Madde gjorde,
att jag bara tog de som folk hade slängt (tappat) på golvet.
Jag såg antagligen jätterädd ut när jag försökte förklara mig
så han bara kramade mig och sa "men lilla du, det är luuuugnt, du får plocka pinnar"
Då blev jag helt överlycklig!
Senare såg jag att han stod och höll i en pinne som jag fick!
Då blev jag ju ännu mer överlycklig!!

Madde och Gabriel följde med hem till mig och sov här.
På vägen hem var det så kul att höra deras version av kvällen.
Så himla kul att alla hade varit på samma ställe men ändå haft så olik kväll.
Alla var så inne i sin egna värld. (vi var bara påverkade av alkohol så ni inte får för er något annat)
Gabriel hade tappat en del av sin uggla från sitt ugglehalsband
och han tappade bort alla sina vänner.
Så det största av allt var ju att någon hade vält ett bord på hans fot..
Det roliga var ju att han inte märkte det först sen kände han att foten hade fastnat under ett bord
då kände han smärtan i sin lilla fot <3
Madde var helt inne i sitt.
Hon gjorde som hon brukar göra, springa fram och krama en massa främlingar bakifrån.
Det är ju så kul att se deras miner när de försöker vända sig om och se vem det är de blir kramade av.
Och Linda... Ja vad gjorde du Linda?
Det var i alla fall vääääääääldigt kul att få träffa dig äntligen Linda och dig med Björne!!
Tack för en speciell kväll allihopa <3
Så var det ju väldigt kul att vi träffade på lilla mysÅke!!!
378 ljuspinnar fick jag ihop <3
Så himla bra jag är!!! Väskan vägde ju en hel del mer när jag gick därifrån.
O justja.. ni kanske undrar varför det är en bild på Gittan mitt bland alla partybilder...
Hon kom hit i morse och hade med sig frukost. Det var väldigt gott!
Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Madde

hahahahaha Gabbebilden är ju ändå bäst hahahahaha!!



Å det var en rolig kväll/natt/morgon!!!

2011-12-26 @ 17:01:58
URL: http://hippiestick.blogspot.com

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0