Bättre.

Tack gode gud för fina människor!
Imorse följde Gittan med mig till läkaren.
Han var så himla bra!
Inte som alla andra läkare som går runt i sina vita rockar och inte bryr sig på riktigt.
Den här läkaren hade svart fleecetröja på sig och jobbar som läkare för att han tycker det är intressant
och för att kunna hjälpa folk på riktigt.
Och han förstod att jag inte mådde bra trots att jag alltid ler när jag pratar om hur dåligt jag mår.
En riktig människokännare som förstod precis vad jag behövde.
Jag sa att jag ville ha någon medicin mot pms och att det var allt jag ville just nu.
Han sa att det är något jag behöver jobba med eftersom jag kommer få leva med det många år till
(vilket bara fick mig att tänka; suck...)
men sen sa han även att han höll med mig och att han också tyckte att det var det bästa för mig just nu.
Sen rullade han snabbt bort till datorn på sin lilla datorstol där han kollade vad jag tar för medicin annars,
så rullade han snabbt tillbaka igen och frågade varför jag började ta de medicinerna
och om de fungerar bra. Så rullade han bort till datorn igen, tog fram en riktigt fet medicinbok.
Han försökte klura ut vilken medicin som skulle vara den allra bästa för mig.
Han sa; "Det här var en riktig utmaning... men jag gillar utmaningar."
Han kom fram till att de jag redan har är de bästa för mig
plus pmsmedicin.
Jag frågade... "hur långt tid tar det till jag kan hämta ut den nya då?"
Han; "ja... du får ge mig en halvtimme åtminstone, ni får gå o ta en kaffe så länge"
Ååååå så himla underbart! Jag trodde det skulle ta minst två dagar..
Men nu har jag tagit min pmsmedicin och det känns så himla mycket bättre.

Idag och ikväll ska jag bara myyyyysaaa, ta det lugnt, glo på tv,
äta massa gott o bara ta hand om mig själv!
PUSS PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Jess

men vad bra! det behövs verkligen läkare som LYSSNAR på en. skönt att han var en sådan ;)

2011-12-16 @ 14:55:22
URL: http://saffrangirl.blogg.se/
Postat av: Lisa

Låter fint. Bra att det var en bra läkare. Kram på dig.

2011-12-16 @ 20:41:54
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kram!

2011-12-17 @ 18:37:04

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0