Idag.

Hej.
I början av den här dagen kände jag mig lite nere.
Lite ledsen. Jag hade liksom en klump i halsen, kände att jag behövde gråta.
Men sen min medicin började verka har jag inte kunnat gråta alls.
Det känns lite jobbigt, jag tycker det är skönt att gråta..
Förr grät jag nästan varje dag, nu har jag inte gråtit på ett par månader.

Jag var först hos ätstörningstanten. Efter det åkte jag till speltanten (farmor),
det var mysigt, det fick mig på lite bättre humör :)
Sen åkte jag hem till mamma och pappa i Blacka, åt god mat och spelade mulle!

Imorn ska jag börja i en ångestgrupp. Det låter rätt hemskt, men det verkar väldigt bra :)
Det är en grupp på 7-8 flickor/kvinnor/tanter. Varje torsdag, tio veckor framöver ska vi ses och prata,
få små hemläxor (göra sånt som framkallar ångest) och sedan prata om hur det kändes.
Jag känner inte längre att jag får så mycket ångest, men jag tänker att jag kanske kan vara till hjälp för de andra och ge lite tips och råd.
Det känns faktiskt roligt att börja med något :)

Mys på er.

Kommentarer
Postat av: Jessica

usch va jobbigt att inte kunna gråta. Hade blivit fullkomligt galen ^^ vill att du snart kommer till malmö :)

2010-03-17 @ 22:58:29
URL: http://peessiii.bloggerska.se
Postat av: Lisa

Låter bra att prata i en sån grupp. Du lär nog lära dig massor utav det. Vilken tur att dagen blir bättre. Om man vaknar och allt känns dåligt, får man tänka istället att det här ska bli en bra dag och fokusera på det. Jobbigt att inte kunna gråta.



Puss

2010-03-17 @ 23:23:49
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Tessla

Jag tror att det är vanligt att man har svårt att gråta när man äter antidepressiva tabletter, det var så för mig också. Men nu har jag trappat ner en del och andra känslor förutom ångest har börjat visa sig. Allt känns lite mer nyanserat, och det känns faktiskt väldigt bra. Hoppas det går bra med ångestgruppen! Man får nästan alltid ut nåt av att träffa andra som är i samma situation som man själv.

Kram!

2010-03-18 @ 00:11:08
URL: http://kitkatten.blogg.se/
Postat av: Eka!

Ja det är superkul!

Du får komma och hälsa på någon gång snart, skulle vara trevligt att lära känna dig lite, Becka har berättat så mycket bra om dig! Jag har ju bara "koll" på dig via din blogg ;p

2010-03-18 @ 11:58:04
URL: http://justinodiaz.blogg.se/
Postat av: Sol

jag tror inte det är jättebra att du inte kan gråta sen du började ta medicinen..

Kan du inte ta upp det med din läkare/psykologen/ätstörningstanten - någon?!

Det känns inte bra. Du ska ju kunna gråta! :S

2010-03-20 @ 00:46:27
URL: http://solacement.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0