Frukost

Jag har fått som uppgift från ätträningen att äta en "hel" frukost. Och en hel frukost för min längd är två mackor - en hård och en mjuk med smör, två pålägg på varje macka (två skivor ost / två skinkor) och en hel portion yoghurt med flingor eller en hel portion gröt. Man blir MÄTT kan jag säga! Gröten tycker jag är lite jobbig, jag vill helst göra en halv portion och två mackor känns mycket. Så det är en utmaning.

Ett tips till er som är väldigt sötsugna ofta och inte vill vara det :) är att äta en frukt efter varje måltid. Det hjälper faktiskt! Men man måste ju unna sig godsaker ibland tycker jag, eller ofta tycker jag! :)
Jag lånade en bok på biblioteket igår som heter Mattillåtet. Jag har inte hunnit läsa så mycket än men den verkar väldigt bra! Det är som en självhjälp till folk med ätstörningar. Det står om vad som händer med kroppen vid svält och vid hetsätning och hur förstörd kroppen blir. En intressant bok! :)

Det var mysigt med filmkväll igår. Väldigt synd bara att jag var tvungen att åka hem så snabbt. Känner mig så tråkig som aldrig umgås med mina vänner, eller jag känner mig lite dum för att jag träffar dom så sällan. Men jag tycker som jag har sagt tidigare att det är jobbigt att åka hemifrån för jag blir lite orolig för vad jag ska äta och när och att det kommer blir för mycket och så. Men det får tränas bort!

Idag blir det en mysdag! Jag ska bara ta det lugnt tror jag och vara hemma. Kim och Maria (faster och kusin) kommer hit och vi ska ut och gå i skogen och bara njuta. Sen blir det melodifestivalen ikväll tror jag nog eftersom jag har en syster som är helt galen i det! Hon kan fråga hur många gånger som helst under veckan vad som händer på lördag även fast hon redan vet att vi ska titta på melodifestivalen. Hon är rolig min lilla Emelie!

Ha en MYSdag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu kommer ju Michae och AnnHelen också för att se melodifestivalen. Det blir kul och mysigt.

2009-03-14 @ 11:55:06
Postat av: Madde

Alltså Becca du är så himla cool! Jag blir så inspirerad..och jag tycker din blogg gör en så glad:D En positiv blogg liksom! Saknar dig!! Puss och en massa mys från lilla mig!

2009-03-15 @ 12:37:26
URL: http://hippiestick.blogspot.com
Postat av: Becca

Tack Madde! :D Vad bra!! Jag saknar dig mycket!

2009-03-15 @ 13:00:32
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Vickie

Va inte ledsen för det, det var ju mysigt att träffa dig! Hoppas du har en mysig helg nu. Kraaam

2009-03-15 @ 14:56:47

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0