Helt okej.

Dagen idag har varit helt okej.
Den började med ett besök hos sjukgymnasten och när jag gick därifrån kände jag mig lugn och avslappnad och rätt så mysig.

Ursäkta urringningen.

En grej som är rätt så svår just nu är att vara social.
Det är väldigt jobbigt att vara bland människor och när jag är det känner jag mig jätteobekväm.
Känner mig rund i ansiktet, dum och inte särskilt fin.
Jag bara skäms när jag pratar med någon, tror att de tänker att jag är dum i huvudet.

Som igår skulle jag gå till Ica och handla och jag vet inte hur många gånger jag bytte kläder,
ändrade frisyren och sminkade mig innan jag kunde gå. Jag fick panik.
Jag stod framför spegeln ett bra tag och det fick mig ju bara att hitta fler och fler fel.
Till slut tog jag bara på mig något, satte upp håret i en tofs och bestämde mig för att nu räcker det!
Så jag kom iväg ändå till slut.

När jag är hemma känns det i alla fall helt okej, nästan bra ibland och det känns.. annorlunda! :)

Jag blir verkligen glad av alla era fina kommentarer! Tack

MYS på er!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Oj vad du är snygg, bruden!!!



Åh jag vet hur det är! Stod senast igår och kollade mig i spegeln. Först var jag ganska nöjd men sen såg jag att mina käkben såg rätt manliga ut, efter en stund såg näsan stor ut och ju längre jag kollade, desto större blev näsan. Tillslut sa jag bara till mig själv att det bästa vore att gå och lägga sig, för näsan kommer inte krympa av att jag tittar på den :P Snarare tvärtom.



Kram vännen och hoppas att det blir bättre med din sociala fobi snart!

2009-07-14 @ 19:54:48
URL: http://mammabecka.se
Postat av: A

Känner väldigt väl igen de tankarna om att känna sig dum och tro att även andra tycker det. Men du är inget sånt! Och du är jättefin som du är!



Har du kontakt med din sjukgymnast och andra även under sommaren? Vad skönt! Annars brukar det ju vara att man får bita ihop under sommaren tills deras ledigheter är slut.



Kram!

2009-07-15 @ 22:02:26
URL: http://annmi.blogg.se/

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0