ingen matlust.

Just nu känns det väldigt jobbigt att äta. Jag känner ingen matlust.
Jag vet inte om det har med farfar att göra. Kanske. Jag har ätit lite sämre nu ett tag, men jag vet ju om att jag inte blir gladare av det. Men jag känner att jag vill visa farfar och mig själv och alla andra att jag visst klarar av att vara smal.
Jag vet att det är slöseri med tid att bry mig om det han sa och att det kanske bara är struntprat. Så det är väl lika bra att börja äta igen. Jag kanske borde kolla in mina favorit-matbloggar nu och få lite inspiration, det var ett tag sedan nu.
Jag har tagit bort några bloggar som jag hade lagt till i mina favoriter eftersom de påverkar mig och får mig att vilja bli smal.
Om någon pratar om vikt eller träning får jag helt enkelt gå därifrån eller låta bli att lyssna eftersom det också påverkar mig. Så nu vet ni att ni inte behöver prata om sånt när jag är i närheten. Jag tycker också att det är jobbigt när någon säger "Oj, vad mätt jag blev!" eller "Oj, vad mycket jag åt nu!" det får mig att känna att jag också har ätit för mycket. Och jag vill inte gärna äta mer än någon annan, men det gör jag ju om jag ska äta 5-6 mål om dagen eftersom ingen annan i familjen eller någon av mina vänner äter så många mål om dagen. Men i och för sig kanske de äter mer fram mot kvällen och mer oregelbundet och det är ju faktiskt bättre att äta regelbundet. Jag menar inte att alla som äter oregelbundet är sämre på något sätt, men jag bara försöker få in i mitt huvud att jag kanske inte alls äter mer än de andra.
Vad spelar det för roll egentligen hur mycket man väger? Om jag skulle äta som jag ska och träna som jag gör skulle jag väga 50-52 kg och det är ju faktiskt inte för mycket! Jag ska försöka strunta i allt som har med vikt att göra och det min farfar sagt. Jag vill må bra! :)
Nu känner jag faktiskt att jag får lite hopp! Det kan nog bli bra en dag.
Jag lyssnar på en asbra låt av Den Svenska Björnstammen, Till Mor heter låten. Fin låt!

Nu ska jag snart äta spagetti och köttfärssås som mamma lagar. Är inte särskilt sugen, men jag kanske får tillbaka matlusten när jag börjar äta som jag ska.

Mys på er!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Jag blir så ledsen när jag läser hur skev bild du har av dig själv. Jag har aldrig tänkt på anorexi/bulimi som något "på riktigt" utan mer som något man ser på tv. Du är så vacker och jag blir verkligen orolig för dig. Men kom ihåg att du alltid kan prata med mig om precis vad som helst! Jag tycker om dig jättemycket!!

2009-04-23 @ 19:13:59
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Jag har något till dig. Titta in på min blogg!



KRAM!

2009-04-23 @ 23:54:17
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Linn

Ville bara titta in och säga att du inte är ensam om problemet. Har också det problemet så vill du prata med någon i samma situation så är det bara att skriva så kan du få msn. Om inte annat så kanske vi kan peppa varandra till en bättring och samtala om något med sjukdomen tynger en.



2009-04-26 @ 10:55:19
URL: http://linnsann.blogspot.com
Postat av: Hjboy.blogg.se

Fuck ja fattar vad du menar med OJ VAD MÄTT JA E! så jobbigt när folk håller på så!!! Jag har haft anorexia för ca 1 år sedan har fortfarande kvar det i huvudet men ÄTER! gör ja som fannn nu haha... har ökat 15 kilo bara på några månader nu SKÖNT! Jag unnar mig massa gott med! Skit i om folk äter lite, det tjänar dom inte på i längden det förstör ämnesomsättning med mera med mera!!! Ät och känn styrkan att du kan äta mer än andra... Idag har jag ätit på 2 gånger på Mcdonalds och ätit både glass och godis FANN NJUT AV LIVET! jag tror på dig!

2009-05-10 @ 18:52:30

Skriv till mig här, fina du:

Namn:
Glöm mig inte.

Din mejl: (publiceras ej)

Din fina sida:

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0